Moda și evoluția industriei textile din România

Moda și contribuția acesteia în viața personală și în cea a societății

Moda este una dintre cele mai vechi forme de meșteșug, care implică pricepere, tehnică învățată prin practică și experiență în crearea de obiecte tangibile, pentru a îndeplini un scop precis. Scopul poate fi funcțional sau decorativ sau o combinație între cele două.

Pe lângă funcționalitate și estetică, hainele pe care le purtăm și pe care le producem reprezintă alte două roluri la fel de importante atât în viața personala (1) cât și în cea a societății (2).

Hainele sunt mai mult decât o expresie frivolă, sunt o oglindă a noastră și a felului în care vrem să fim percepuți de ceilalți oameni. Sunt o parte importantă a personalității noastre –  manifestarea vizuală a acesteia.

În societate, producția de îmbrăcăminte reprezintă o parte însemnată a sectorului economic, într-o continuă schimbare și expansiune și un contribuitor important la bugetul statului.

Evoluția industriei textile din România

Industria textilă este una dintre cele mai globalizate industrii din lume și datorită particularităților specifice, beneficiază în România de sprijin din partea statului, atât în privința inițierii, cât și a dezvoltării și internaționalizării.

Faptul că una dintre particularitățile industriei este investiția inițială relativ redusă reprezintă un imbold și un beneficiu important pentru tinerii la început de drum care doresc să pornească pe calea antreprenorialului, sau pentru cei care doresc să facă o reconversie profesională, sau să treacă din postura angajat în cea de angajat în regie proprie. 

Dacă în trecut se deschideau ateliere clasice de croitorie și România avea o mână de oameni care intrau în zona de creație și își realizau mărci proprii, o dată cu explozia internetului și în special a rețelelor de socializare, balanța începe să se încline tot mai mult către zona de creație și expresie artistică.

Astăzi, tot mai mulți oameni aleg să își urmeze visul în domeniul creației vestimentare ajutați atât de posibilitățile largi de expunere, naționale și internaționale, cât și de un know-how mai solid în ce privește atragerea de susținători care să îi mențină într-un sistem economic aflat într-o continuă schimbare.

Suntenabilitatea în Modă

Având în vedere tendința ascendentă în ceea ce privește cererea pentru haine produse local, în mod sustenabil, de calitate și cu o durata de viață lungă, cumpărătorii susțin tot mai mult mărcile autohtone și comerțul local.

Dar și marile platforme de comercializare din domeniul modei vin din ce în ce mai mult către creatorii din țări emergente din Europa, printre care și România, pentru parteneriate, tot datorită tendinței din zona de sustenabilitate, etică și valorilor comune pe care le promovează.

Previziuni pentru viitor

Din sectorul industriei de modă, segmentul cel mai mare este reprezentat de producția de îmbrăcăminte pentru femei, care depășește peste 50% din totalul articolelor fabricate. Acest aspect va rămâne valabil și în anii ce urmează.

Conform datelor studiate, previziunile pentru industria textilă din România arată că aceasta va continua să crească atât anul acesta cât și în 2025, cu un volum de 0,7% iar veniturile vor atinge un prag de aproximativ 11.7 miliarde de dolari, având o rată de creștere anuală de 7,65%.

Moda rămâne deci una dintre cele mai atractive industrii, atât pentru cei care sunt deja parte din ea, cât și pentru nou-veniții care vor să facă parte și să contribuie cu partea lor de creativitate, cunoaștere si îndemânare la dezvoltarea și progresul acesteia.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul, pentru a oferi funcțiile rețelelor sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor noștri pentru a-ți oferi experiențe deosebite, pentru a analiza traficul și modul de utilizare și pentru a-ți personaliza serviciile noastre. În cazul în care alegi să continui utilizarea website-ului nostru, ești de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.